تبلیغات
ذهن برتر - آموزش ساده مدیتیشن
 
ذهن برتر
همان شخصی باش که می خواهی باشی
درباره وبلاگ


وبلاگ ذهن برتر در جهت پاسخ به تمامی سوالات در مورد قانون جذب، ذهن ناخوداگاه، برنامه ریزی ذهن، هیپنوتیزم و ریلکسیشن ایجاد گردیده است.
با عمل به آموزه های این وبلاگ گامی بزرگ در جهت رسیدن به خواسته ها و آرزوهایتان برداشته اید.

وب سایت اصلی ذهن برتر: www.nlpfan.ir

مدیر وبلاگ : رویا متذکری
نویسندگان
پنجشنبه 14 مرداد 1395 :: نویسنده : رویا متذکری
ارکان اساسی و اصلی برای مراقبه ومكاشفه سنتی
برای سنتی ترین روش ذهن ورزی و مراقبه، ارکان اصلی به شرح زیر، وجود دارند:
1- مكانی آرام، خلوت و ساکت برای مراقبه
2- حالت و وضع بدن به شكلی راحت، بی حرکت و در حال تعادل
3- یك موزیك آرام ترجیحا موزیكهای مخصوص مدیتیشن (موزیك همراه باصدای پرندگان، باران)
4- تنفس صحیح شكمی
5- شی یا موضوعی برای معطوف کردن توجه به آن و غور و بررسی

مكانی آرام، خلوت و ساکت:
بهترین مكان برای مراقبه، جایی است که بتوانید به راحتی در آن بنشینید یا دراز بكشید تا عضلات و ماهیچه هایبدن، آم آم و به تدریج شل شوند. مكانی که کمترین عوامل برای پرت شدن حواس در آن وجود دارند.
بعد از مدتی و کمی تمرین قادر خواهید بود که در مكانهای شلوغتر هم به راحتی مراقبه کنید. مثلا در اتوبوس،قطار، مطب پزشكان و غیره

حالت بدن به شكلی راحت، بی حرکت و در حال تعادل
اتخاذ یك حالت بدن خاص و ویژه، محور اصلی اکثر تكنیك های مراقبه بوده است. حالت بدن در تكنیك ؛ ذن ؛ خیلیمهم و با اهمیت تلقی می شود. یكی از ویژگی ها و خصوصیات پیشنهادی در حالتهای صحیح مراقبه در بسیاری ازسنتها آن است که ستون فقرات صاف و راست نگه داشته شود. ممكن است برخی از افراد که دچار مشكلات جسمانیهستند،ابتدا در هنگام اتخاذ چنین حالتهایی، احساس ناراحتی پیدا کنند. ستون فقرات به شكل یك خط صاف در می آید و وزن بدن در قالبی متعادل که در آن ثقل و وزن نه کشیدگی و فشار عظلانی و ماهیچه ای، عامل موثر اصلی محسوب میشود، در اطراف آن به حالت متعادل در می آید.
گر چه به طور قطعی ثابت نشده است، اما امكان دارد که این تغییر جهت و تنظیم مجدد خاص روی حالت و وضعذهن و روان تاثیر بگذارد. یك حالت نشسته برای مراقبه بهتر از دراز کشیدن است.
به این دلیل که دراز کشیدن حالت عادی و طبیعی خوابیدن است و مراقبه به حالت دراز کش ممكن است به راحتی بهخواب منجر شود. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در خلال روز به راحتی خوابتان نمی برد، می توانید مراقبه را به شكلی نیمه لم داده یا دراز کش روی یك کاناپه یا صندلی راحتی بزرگ در حالی انجام دهید که کمرتان روی قسمتتكیه گاه آن قرار دارد و صاف است و سرتان به سمت عقب متمایل است.
اگر اگر چه در حالتهای مراقبه سنتی، کمر در حالت عادی صاف و راست نگه داشته می شود، ولی نه خیلی شق و رق وقائم. این حالت به حالت راحت، بی حرکت و متعادل موسوم است. حالت و وضع صحیح و مناسب برای مراقبه را میتوان به عنوان حالتی راحت شرح داد:
هوشیار و آگاه و در عین حال آرام و راحت.
حالت راحت، بی حرکت و متعادل، وضعیت مناسب و صحیح هوشیاری و خودآگاهی و تمرکز حواس و توجه را برای دستیابی به مراقبه ای موفقیت آمیز، بهبود می بخشد.
در شرق حالتهای چهار زانو، با سری بالا گرفته و کمر در خطی قائم قرار گرفته برای مراقبه مطلوب و ایده آل درنظر گرفته میشود. در وضعیت لوتوس یعنی پاها به حالت چهار زانو قرار می گیرند و آکف پا روی ران گذاشته می شود.و این احساس خوبی برای وضعیت راحت و متعادل نشستن را برای مراقبه به شخص منتقل می کند. این حالتها ممكناست در آغاز برای کسانی که با آن آشنایی ندارند کمی سخت و دردناك باشد.
می توانید پاهای خود را به راحتی روی زمین قرار دهید. یا به حالت نشسته روی صندلی و دستانتان را به شكلی کهمی بینید نگه دارید و دو انگشت وسط دو دست را به آرامی به یكدیگر فشار دهید و بر روی فشار دو انگشت تمرکز کنید.

اما حالتهای دیگری نیز هست، شما روی یك صندلی راحت بنشینید به طوری که کف پایتان براحتی روی زمین قرار گرفته باشد دستانتان روی زانو یا دسته صندلی قرار بگیرد.
می توانید شكل دیگری از نشستن را انتخاب کنید . یكی از این اشكال یا ترکیبی از آنها. مهم آنست که شما راحت باشید.
در این حالت نوك انگشت شست و انگشت اشاره به یكدیگر متصلند. و شما می توانید این دو ان گشت را به آرامی به همفشار داده و روی فشار دوانگشت توجه کنید.

ادامه دارد




نوع مطلب : مدیتیشن، 
برچسب ها : آموزش مدیتیشن، مدیتیشن، مراقبه،
لینک های مرتبط :
شنبه 25 شهریور 1396 04:35 ب.ظ
Wonderful blog you have here but I was wanting to know
if you knew of any message boards that cover the same topics talked about in this article?
I'd really like to be a part of group where I can get feed-back from
other knowledgeable individuals that share the same interest.
If you have any suggestions, please let me know. Thanks!
شنبه 11 شهریور 1396 07:33 ب.ظ
I'm not sure where you're getting your info, but good topic.
I needs to spend some time learning more or understanding more.

Thanks for great information I was looking for this
info for my mission.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هاست لینوکس